Ακροδεξιά οργάνωση κατηγορείται για παράνομη διακίνηση ανθρώπων

Η είδηση που έρχεται από την Αμμόχωστο,στην κατεχόμενη Κύπρο, και αφορά την κατηγορία που αποδίδεται στην ακροδεξιά οργάνωση με την ονομασία Defend Europe για παράνομη διακίνηση ανθρώπων είναι ενδεικτική της τεταμένης κατάστασης στην θαλάσσια περιοχή της Λιβύης αλλά και του ψαρέματος στα θολά που επιχειρείται από ύποπτους κύκλους με πρόσχημα το προσφυγικό.

Η ιστορία έχει ως εξής: Στις αρχές του καλοκαιριού μία ομάδα ακροδεξιών ακτιβιστών από την Γαλλία, την Αυστρία, την Ιταλία και την Γερμανία ξεκίνησαν μία εκστρατεία που την ονόμασαν Defend Europe και συγκέντρωσαν 75.000 ευρώ, μέσω crowdfunding, ώστε να χρηματοδοτήσουν την αποστολή του πλοίου C-Star στο Λιβυκό Πέλαγος, στην περιοχή μεταξύ της Λιβύης και της Ιταλίας. Η περιοχή αυτή είναι πλέον το μεγαλύτερο θαλάσσιο πέρασμα προσφύγων και μεταναστών σε ευρωπαϊκό έδαφος και έχει αποτελέσει τον υγρό τάφο για μεγάλο αριθμό ανθρώπων που έχουν επιχειρήσει αυτή την μετάβαση. Βασικός σκοπός της παρουσίας του πλοίου τους στην περιοχή θα ήταν να ελέγχουν την δράση των ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και που, όπως υποστηρίζουν, συνεργάζονται με δουλεμπόρους για την παράνομη μεταφορά ανθρώπων στην Ευρώπη. ”. Όπως φαίνεται όμως, οι ακροδεξιοί έπεσαν στον λάκκο που έσκαβαν οι ίδιοι, καθώς ο ιδιοκτήτης, ο καπετάνιος και οκτώ μέλη του πληρώματος συνελήφθησαν την περασμένη Πέμπτη από τις αρχές του λιμανιού της Αμμόχωστου, όπου το πλοίο είχε δέσει για να ανεφοδιαστεί με καύσιμα, με τις κατηγορίες της παράνομης διακίνησης ανθρώπων καθώς αποκαλύφθηκε ότι στο πλοίο υπήρχαν 21 Ασιάτες!

Μαρτυρίες για δουλεμπόριο

Η ακτιβίστρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα Faika Pasa, μιλώντας στον Guardian είπε ότι τουλάχιστον είκοσι πρόσφυγες από τη Σρι-Λάνκα επέβαιναν στο πλοίο και ότι κάποιοι από αυτούς ανέφεραν ότι είχαν πληρώσει 10.000 ευρώ για να ταξιδέψουν με το πλοίο στην Ιταλία. Οι πέντε εξ’ αυτών έχουν ήδη ζητήσει επισήμως άσυλο ενώ οι υπόλοιποι 15 επέστρεψαν στη Σρι-Λάνκα. Η Defend Europe με δημοσίευση στο Twitter υποστηρίζει ότι οι Ασιάτες ήταν μαθητευόμενοι ναύτες, ότι είχαν πληρώσει για να συγκεντρώσουν τον αριθμό των ναυτικών μιλίων που χρειαζόταν για να πάρουν το δίπλωμά τους, ότι θα αποβιβάζονταν στην Αίγυπτο αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατόν και ότι όταν έφτασαν στην Αμμόχωστο μετέβησαν στο αεροδρόμιο της πόλης για να πετάξουν στην πατρίδα τους και εκεί τους προσέγγισαν μέλη ΜΚΟ και τους δωροδόκησαν για να μην φύγουν από το νησί και να ζητήσουν άσυλο στην Ευρώπη. Ότι και να σκεφτεί κάποιος για τους ισχυρισμούς αυτούς, που θυμίζουν σενάριο ταινίας, παραμένει ένα θεμελιώδες ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν άτομα με δεδηλωμένες ρατσιστικές πεποιθήσεις που έχουν ως στόχο να αποτρέψουν την είσοδο αλλοδαπών στην Ευρώπη προκειμένου να προστατέψουν την καθαρότητα της ηπείρου, να δέχονται στο πλοίο τους ανθρώπους που δεν καλύπτουν τα στάνταρντ τους; Και πως είναι δυνατόν, από την άλλη, οι Ασιάτες να δεχτούν να πληρώσουν ακροδεξιούς ρατσιστές εάν ήθελαν απλώς να “γράψουν μίλια” στο βιογραφικό τους τη στιγμή που θα μπορούσαν να το κάνουν με οποιοδήποτε άλλο πλοίο;

Είχε φυλακιστεί για απάτη ο ιδιοκτήτης

Ο ιδιοκτήτης και τα μέλη του πληρώματος κατηγορήθηκαν επίσης για πλαστά έγγραφα και παρουσιάστηκαν ενώπιον του δικαστηρίου. Ωστόσο δεν προέκυψαν αποδείξεις και τα μέλη του πληρώματος αφέθηκαν ελεύθερα και απέπλευσαν από την Αμμόχωστο. Όχι όμως και ο Ελβετός ιδιοκτήτης Sven Tomas Egerstrom, ο οποίος είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση δυόμισι χρόνων για απάτη το 2012, που μεταφέρθηκε στο ελληνικό τμήμα του νησιού για περαιτέρω ανακρίσεις. Πρέπει να υπογραμμιστεί ότι το πλοίο των ακροδεξιών απενεργοποίησε την κεραία και το αυτόματο σύστημα εντοπισμού του και κανείς δεν γνωρίζει που βρίσκεται αυτή τη στιγμή. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δήμαρχος της Κατάνια, το λιμάνι της οποίας χρησιμοποιείται από τις περισσότερες ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα από τις Λιμενικές Αρχές να μην δώσουν άδεια στη Defend Europe να χρησιμοποιεί το λιμάνι της σικελικής πόλης.